Vorige week kondigden Vlaams minister van Jeugd Sven Gatz en De Ambrassade de komst van WAT WAT(externe link) aan. WAT WAT is een nieuw merk dat jongeren versterkt met antwoorden op hun vragen en hen gidst naar gepaste advies- of hulpkanalen. De eerste kus, een eerste keer alleen gaan wonen, een eerste keer nadenken over wat je later wil worden. Jongeren tussen 11 en 24 jaar zoeken in een wereld vol informatie een antwoord op 1001 vragen. Met WAT WAT bundelen verschillende Vlaamse informatiespelers zoals Awel, Child Focus, Pimento… de krachten om jongeren via 1 merk, 1 gezicht, 1 stem te informeren. Zo gaan WAT WAT en alle partners achter het merk de versnippering aan initiatieven, websites en goedbedoelde campagnes aan het adres van jongeren tegen.
“Met WAT WAT informeren we jongeren op maat. Centraal op de website komt een zoekbalk en kunnen jongeren hun leeftijd ingeven om de antwoorden meer te laten aansluiten op hun leefwereld. Per vraag verwijzen we ook door naar relevante bestaande zelftests en de meest passende advies- of hulplijn.” – Marian Michielsen, expert jeugdinformatie bij De Ambrassade.
Meer informatie: www.watwat.be